Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.04.2009 22:26 - "Отвъд доброто и злото"-фрагменти за заблудите
Автор: borisovaiva Категория: Лични дневници   
Прочетен: 822 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 12.04.2009 16:50


...а който отгатне нещо от последиците, залегнали във всяко дълбоко съмнение, нещо от ледените тръпки и страхове на усамотението, на което всяка категорична разлика в гледната точка осъжда обременения с нея, ще проумее също колко често, за да си почина от самия себе си, сякаш за временна самозабрава, търсех да се приютя някъде- било в лоното на преклонението или на враждата, било в научността и лекомислието или в глупостта;

    и защо, когато не намирах това, което ми бе нужно, трябваше изкуствено да го създавам, да го преиначавам, да го претворявам по мой вкус...

 

Обаче онова, което всеки път се явяваше като насъщна необходимост за моето лечение и самовъзстановяване, бе вярата, че не съм единствен и сам и че и други като мен виждат това, което виждам аз- едно вълшебно смътно чувство за сродство и прилика във взор и желания, отдих в упованието за приятелство, слепота на двама, без подозрение и въпросителни, наслада от видимото, повърхностното, близкото, най- близкото, от всичко което има цвят, кожа и външен блясък. ..

 

Но стига, аз все още живея; а животът не е измислен от морала; той иска заблуда, той живее за заблудата.....но нали? ...и говоря неморално, недопустимо за морала, "отвъд доброто и злото"?




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

Архив